Slide item 1

Parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

w Sędziszowie

Slide item 2

Parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

w Sędziszowie

Slide item 3

Parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

w Sędziszowie

Lipiec-Wrzesień 2023

Z A P Y T A N I E    O F E R T O W E (par. Krzcięcice)

na przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich w ramach zadania pn. „Remont i konserwacja zabytkowego ołtarza bocznego św. Prokopa w Kościele Parafialnym pw. Św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach”

  1. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:

„Remont i konserwacja zabytkowego ołtarza bocznego św. Prokopa w Kościele Parafialnym pw. Św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach.” Projekt uzyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Rządowego Programu Polski Ład. Podmiotem udzielającym dofinansowania w formie dotacji jest Gmina Sędziszów.

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich przy  ołtarzu bocznym św. Prokopa Męczennika wraz z dwoma obrazami św. Prokopa Męczennika i św. Heleny – według przedłożonego opracowania „Program prac konserwatorskich dotyczący drewnianego ołtarza bocznego pw. Św. Prokopa w Kościele Parafialnym pw. Św. Prokopa w Krzcięcicach, pow. Jędrzejów”, autorstwa mgr Jerzego Kowalskiego art. konserwatora dzieł sztuki. Kraków 2023.

 

  1. Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarzu bocznym
  1. Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu zachowania ołtarza przed konserwacją
  2. Demontaż ołtarza i dokładne zapoznanie się ze stanem jego zachowania.
  3. Zabezpieczenie zagrożonych partii polichromii w miejscach występowania malatury, złoceń i srebrzeń bibułką japońską.
  4. Usunięcie późniejszych nieoryginalnych i niespełniających swej roli wzmocnień konstrukcyjnych, listew i gwoździ.
  5. Wstępna impregnacja konsolidująca drewno konstrukcyjne
  6. Usunięcie kurzu i brudu kondensacyjnego z wszystkich elementów ołtarza.
  7. Usunięcie późniejszych nawarstwień i przemalowań, retuszy i wadliwych wtórnych złoceń. Zastosowane zostaną środki i metody mechanicznego i chemicznego usuwania przemalowań opracowane odpowiednio na podstawie prób i testów.
  8. Rozpoznanie pierwotnej kolorystyki ołtarza i przedstawienie wyników badań komisji z udziałem służb konserwatorskich.
  9. Przeprowadzenie zabiegu impregnacji strukturalnej osłabionego przez owady ołtarza i ornamentyki. Impregnacja przeprowadzona zostanie metodą długotrwałej kąpieli. Do ornamentów zastosowany zostanie roztwór żywicy Paraloid B-72 w toluenie z dodatkiem acetonu. Wcześniej zostanie przeprowadziny zabieg dezynsekcji.
  10. Sklejenie rozluźnionych połączeń stolarskich. Uzupełnienie większych ubytków drewnem tego samego gatunku, a mniej rozległe zostaną wypełnione kitem trocinowo – żywicznym.
  11. Uzupełnienie ubytków warstwy zaprawy zaprawą klejowo - kredową.
  12. Położenie pulmentów pod uzupełnienia i rekonstrukcję złoceń i srebrzeń.
  13. Uzupełnienie ubytków i rekonstrukcja złoceń i srebrzeń złotem lub srebrem płatkowym z uwzględnieniem podziału na partie matowe i polerowane.
  14. Zabezpieczenie srebrzeń ochronną warstwą Zaponlack przeciw oksydacji.
  15. Oczyszczenie retabulum z wtórnych przemalowań. Scalenie kolorystyczne bejcą wodną, założenie warstwy lakieru bezbarwnego satynowego i warstwy wosku.
  16. Zestawienie wszelkich elementów ołtarza na dawnym miejscu z wykorzystaniem starych mocowań do ściany.
    1. Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazach olejnych na płótnie: św. Prokopa i św. Heleny”
  17. Zdjęcie obrazów z krosen.
  18. Renowacja krosen lub wymiana na nowe i zabezpieczenie przeciw drewnojadom.
  19. Usunięcie starego werniksu, wzmocnienie rantów obrazów wazie potrzeby.
  20. Naciągnięcie na krosna.
  21. Uzupełnienie ubytków warstw zaprawy oraz malarskiej
  22. Wypunktowanie przetarć w technice oryginalnej farbami konserwatorskimi żywiczno – woskowymi Maimeri
  23. Zabezpieczenie lic obrazów werniksem końcowym

 

Wykonywane prace muszę być prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w pozwoleniu, polegającymi m.in. na obowiązku:
1. zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia wskazanych prac;
2. niezwłocznego zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia prac;

Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia dot. wykonania przedmiotu zamówienia

 

  1. Wykonanie tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953, 2506, 1471),

 

 

Program prac konserwatorskich dotyczący ołtarza bocznego św. Prokopa w kościele pw. Św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach stanowi Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.

Pełna dokumentacja Projektu jest także dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.

Przed złożeniem oferty Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przez Wykonawcę lub sprawdzenia dokumentacji projektowej zamówienia. Termin i zasady udziału w wizji lokalnej – należy ustalić poprzez numer tel. 790791354. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną bez odbycia wizji lokalnej.

 

 

Dane kontaktowe dla Wykonawców:

Ks. Edmund Nocoń

tel. 790 791 354

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

  1. Warunki zamówienia:
  2. Termin realizacji zamówienia: do 31.12.2024r.
  3. Okres gwarancji: Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.
  4. Warunki płatności: 30 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury.
  5. Okres związania ofertą: oferenci pozostają związani ofertą przez okres 45 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  6. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

  • Warunki udziału w postępowaniu:

Do udziału w postępowaniu uprawnieni są wykonawcy, którzy:

- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

- posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

tj.:

  1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
  2. a) w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowali co najmniej 1 projekt polegający na przeprowadzeniu prac konserwatorskich, restauratorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków.

W celu potwierdzenia oferent powinien dostarczyć potwierdzenie wykonania usługi w formie np. protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora.

  1. b) dysponują kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach Projektu:

- osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37a. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568)

- osoby posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c. ww. ustawy wraz z zobowiązaniem do faktycznego przyjęcia tych obowiązków w przypadku wyboru oferty.

W celu potwierdzenia kwalifikacji Wykonawca powinien dostarczyć dane wskazanej osoby/wskazanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia.

Wykluczeniu podlegają Wykonawcy nie spełniający warunków udziału w postepowaniu

Z udziału w postępowaniu są wykluczeni Wykonawcy, którzy posiadają powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym                                                                                               
 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności

 

  1. Kryteria oceny ofert:

kryterium „cena” (Kc) 100%           
zamawiający dokona oceny punktowej każdej z ofert zgodnie z formułą:

Kc = (C min / C x) * 100 pkt gdzie:

Kc = ilość punktów przyznana badanej ofercie w kryterium „cena”,      
C x = cena zaoferowana w ofercie badanej,
C min = najniższa zaoferowana cena spośród badanych ofert.

 

  • w zakresie określonym w punkcie III.1.a) - spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów
  • w zakresie określonym w podpunkcie III.1.b) spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów
  • najniższa cena – 100%
  • gwarancja – min. 5 lata gwarancji

 

 

W przypadku, gdy co najmniej dwóch Wykonawców spełniających kryteria oceny złoży oferty na tę samą cenę, zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych.

 

  1. Tryb zamówienia

 

  1. Zamówienie udzielane jest w trybie zapytania ofertowego.
  2. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Wykonawców.

5.W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający może modyfikować lub uzupełnić treść zapytania ofertowego.

  1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
  2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
  3. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  4. Sposób oraz termin złożenia ofert:

 

Oferty należy składać wyłącznie osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym tel. 790 791 354), listowanie na adres: Parafia Rzymskokatolicka św. Prokopa Krzcięcice 35, 28-340 Sędziszów lub adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 28.10.2023 r.
Na kopercie powinien znajdować się napis: dotyczy zapytania ofertowego: "Remont i konserwacja Ołtarza św. Prokopa".

 

Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

 

Osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy musi być upoważniona do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, jeśli prawo wynika z reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.

 

Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

 

Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.

Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego.

 

VII. Warunki zmiany umowy

  1. Udzielenie zamówienia wymaga podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą.
  2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. Zmiana jest możliwa w zakresie w jakim jest niezbędna do zrealizowania zamówień zgodnie z obowiązującym prawem.
  3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w drodze aneksu w stosunku do treści oferty w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w momencie dokonywania wyboru oferty, a w szczególności nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. nietypowe warunki pogodowe, rozprzestrzeniania się pandemii).
  4. Gdy termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę jest niemożliwy z powodu okoliczności leżących po stronie Zamawiającego. Zmiana terminu jest możliwa o okres, o jaki działanie Zamawiającego spowodowało opóźnienie w realizacji zamówienia.
  5. Konieczności uzyskania dodatkowej dokumentacji niezbędnej do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym niezbędnych decyzji, pozwoleń/zezwoleń. Zmiana jest możliwa w zakresie w jakim wykonanie zamówienia zgodnie z dodatkową dokumentacją wpłynie na zakres rzeczowy, sposób wykonania, cenę lub termin wykonania zamówienia.
  6. W przypadku stwierdzenia w trakcie realizacji zamówienia niezgodność stanu istniejącego w obiektach z posiadaną dokumentacją, zmiana jest konieczna do prawidłowego wykonania zamówienia jeżeli wpłynie na rzeczowy sposób wykonania, cenę lub termin wykonania zamówienia.

 

                                                                                                                     Proboszcz Parafii

                                                                                                                       Edmund Nocoń

Dokumenty do pobrania na stronie:

https://bip.sedziszow.pl/?c=mdPrzetargi-cmPokazTresc-2437-1483

 

 

 

Załącznik Nr 1

 do Zapytania ofertowego

 z dnia 26.09.2023 r.

 

FORMULARZ OFERTOWY

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe Zamawiającego:  Parafię Rzymskokatolicką pw. św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach

na stronie internetowej parafii św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie oraz Gminy Sędziszów w ramach prowadzonego postępowania na projekt: "Remont i konserwacja zabytkowego ołtarza bocznego św. Prokopa w Kościele Parafialnym św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach", który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, przedkładamy niniejszą ofertę:

  1. DANE WYKONAWCY

WYKONAWCA - INFORMACJE OGÓLNE

Firma/imię i nazwisko oferenta

 

NIP/PESEL

 

Dane oferenta

Miejscowość

 

Ulica

 

Nr budynku i lokalu (jeśli dotyczy)

 

Kod pocztowy i poczta

 

  1. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW W IMIENIU WYKONAWCY

Imię i nazwisko

 

Nr telefonu

 

Adres e-mail

 

  1. Oferowane wynagrodzenie za wykonanie zamówienia wynosi …...............zł netto + VAT ….......% (tj. …......zł), czyli łącznie brutto …...............zł (słownie: …...............................................................................................................................................)

Gwarancja min.5 lat

  1. OŚWIADCZENIA I ZOBOWIĄZANIA WYKONAWCY
  2. Oświadczam, że w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowałem co najmniej 1 projekt polegający na modernizacji zabytkowego obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków, na dowód czego załączam zgodnie z punktem III.1.a) zapytania ofertowego następujące dokumenty:

1) …............................................................................................................

2)................................................................................................................

 

  1. Oświadczam, że dysponuję kadrą spełniającą wymagania określone w punkcie III.1.b) zapytania ofertowego, na dowód czego załączam:

1)..........................................................................................................

2)............................................................................................................

 

  1. Oświadczam, że zapoznałem się i bezwarunkowo akceptuję warunki zapytania ofertowego, a w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się do zawarcia umowy na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
  2. Oświadczam, że w kwocie wynagrodzenia ujęte zostały wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.
  3. Oświadczam, iż odbyłem wizję lokalną oraz obejrzałem dokumentację „Remont i konserwacja zabytkowego ołtarza bocznego św. Prokopa w Kościele Parafialnym św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach”.
  4. Oświadczam, iż wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO(1) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.

(1)rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

  1. Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postepowaniu i nie podlegam wykluczeniu z postepowania.
  2. Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniu są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

 

 

 

…………………………                                                                                ………………………

miejscowość i data                                                                                            podpis Oferenta

 

 

 

Załącznik nr 3

do Zapytania ofertowego

z dnia 26.09.2023 r.

 

 

UMOWA Nr …........................

 

w dniu …...................................... w Sędziszowie, pomiędzy

 

Parafią Rzymskokatolicką pw. św. Prokopa w Krzcięcicach, reprezentowaną przez

  1. Edmunda Noconia – Proboszcza Parafii

 

zwanym w dalszej treści umowy „Zamawiającym”,

 

a firmą:

….....................................................................................................................................................

zwanym dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:

….............................................................................................................................

 

w wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trybie bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710), została zawarta umowa o następującej treści:

 

  • 1

Przedmiot umowy

  1. Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich w ramach zadania pn. „Remont i konserwacja zabytkowego ołtarza bocznego św. Prokopa w kościele parafialnym pw. Św. Prokopa Męczennika w Krzcięcicach”.
  2. W ramach przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać zlecenie konserwację i restaurację ołtarza św. Prokopa zgodnie z zatwierdzonym przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach opracowaniem „Program prac konserwatorskich przy drewnianym ołtarzu bocznym pw. Św. Prokopa w kościele parafialnym pw. Św. Prokopa w Krzcięcicach, Powiat Jędrzejów”, autorstwa mgra Jerzego Kowalskiego. Kraków 2023.
  3. Wykonawca oświadcza, że dysponuje odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem wymaganym w zakresie wykonania przedmiotu niniejszej umowy. Wykonawca oświadcza ponadto, że posiada uprawnienia do wykonywania prac stanowiących przedmiot umowy.

 

 

  • 2

Wykonanie umowy

  1. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować prace konserwatorskie w terminie …...............................
  2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością,

zgodnie z przedmiotem zamówienia oraz dokumentacją stanowiącymi załączniki do niniejszej umowy, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami dotyczącymi ochrony zabytków.

  1. Przedmiot robót Wykonawca zobowiązuje się wykonać przy użyciu własnych materiałów, sprzętu i narzędzi.
  2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania w ramach wynagrodzenia umownego wszystkich prac niezbędnych do realizacji przedmiotu Umowy.
  3. Wraz z podpisaniem Umowy, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z zakresem prac,

obejrzał obiekt będący przedmiotem umowy oraz wykorzystał wszelkie środki mające na celu ustalenie wynagrodzenia obejmującego roboty związane z wykonaniem przedmiotu

zamówienia. Otrzymał także wszelką niezbędną informację, a w szczególności wiedzę niezbędną do właściwej organizacji wykonywania prac, wysokość wynagrodzenia jest wystarczająca i odpowiednia dla Wykonawcy i pozwoli na pokrycie wszelkich kosztów i zobowiązań związanych z wykonaniem prac w ramach umowy.

  1. Projekt współfinansowany jest z dotacji Gminy Sędziszów, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków z programu Polski Ład.
  2. Wykonawca zobowiązuje się na bieżąco informować Zamawiającego o przebiegu prac, stanie ich zaawansowania, ewentualnych trudnościach lub wątpliwościach celem ich natychmiastowego wyjaśnienia z Zamawiającym.
  3. Zamawiający może w każdym czasie żądać od Wykonawcy informacji co do stanu realizacji umowy, może też wnosić zalecenia i uwagi, które powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę.

 

 

  • 3

Wynagrodzenie

  1. Cena za wykonanie zamówienia, o którym mowa w § 1 wynosi …...............zł netto + VAT ….......% (tj. …......zł) czyli łącznie brutto …...............zł (słownie: …....................) i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.

2.Wynagrodzenie, o którym mowa w ust.1 obejmuje wszelkie ryzyko i odpowiedzialność Wykonawcy za prawidłowe oszacowanie wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

3.Strony nie dopuszczają zmiany ceny umownej  w okresie realizacji niniejszej umowy.

  1. Wynagrodzenie płatne będzie przelewem, na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w ciągu 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT, po dokonaniu odbioru wykonanych prac.
  2. Faktura powinna być wystawiona na następujące dane:

 

Parafia Rzymskokatolicka pw. św.  Prokopa w Krzcięcicach

Krzcięcice 35, 28-340 Sędziszów

NIP 6561542150

REGON 040049593

 

  1. Datą zapłaty faktury będzie data obciążenia konta Zamawiającego.
  2. Potwierdzenie dokonania odbioru nastąpi w formie protokołu podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli każdej ze stron oraz przedstawiciela Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach. Z chwilą podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Prac zaczynają bieg wszelkie terminy, a w tym związane z gwarancją.

 

  • 4

Obowiązki Zamawiającego

  1. Do obowiązków Zamawiającego w zakresie wykonania robót budowlanych należy

w szczególności:

  • protokolarne przekazanie Wykonawcy obiektu, na którym mają zostać przeprowadzone prace, dokonanie odbioru prac, zapłacenie Wykonawcy uzgodnionego wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy, inne obowiązki określone w niniejszej umowie, oraz obowiązujących przepisach prawa.
  1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w miejscu

wykonywania prac.

 

  • 5

Obowiązki Wykonawcy

  1. Do obowiązków Wykonawcy w trakcie wykonywania robót budowlanych należy w szczególności:
  • Należyte, terminowe, zgodne z dokumentacją z zatwierdzonym przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach opracowania „Program prac konserwatorskich przy drewnianym ołtarzu bocznym pw. Św. Prokopa w kościele parafialnym pw. Św. Prokopa w Krzcięcicach, Powiat Jędrzejów”, autorstwa mgra Jerzego Kowalskiego, prowadzenie prac przy zabytku oraz odnośnymi przepisami prawa (tj. prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.), wykonanie przedmiotu umowy.
  • Przygotowanie zabytku do realizacji Umowy, a w szczególności:
  1. a) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do prowadzenia prac,
  2. b) zabezpieczenie terenu prac z zachowaniem najwyższej staranności i uwzględnieniem

specyfiki przedmiotu umowy oraz jego przeznaczenia,

  1. c) zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób i mienia przebywających na terenie prac,
  2. d) inne prace i czynności niezbędne do należytego wykonania przedmiotu umowy.
  • Zatrudnienie przy realizacji umowy pracowników wykwalifikowanych, niezbędnych do

należytego i terminowego wykonania prac.

  • Przejęcie pełnej odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie prac, zastosowane metody

wykonawstwa, porządek i bezpieczeństwo.

  • Utrzymanie porządku zgodnie z przepisami BHP, p. poż.
  • Inne obowiązki określone w niniejszej umowie.
  • Zapewnienie bieżącej i końcowej kontroli jakości robót,
  • Przekazywanie, bez zbędnej zwłoki, Zamawiającemu na jego żądanie, wszelkiej dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentacją źródłową pozwalającą na ocenę

prawidłowego wykonania robót zgłaszanych do odbioru

  • Ustanowienie należytej reprezentacji Wykonawcy do czynności odbioru,
  • Zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek przedmiotu umowy.

 

  • 6

Kary umowne

W razie nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy:

1.Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne:

  • w wysokości 5% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, gdy Zamawiający odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca,
  • w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad,
  • w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3ust. 1 umowy, nie wykonania w terminie umowy, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.

2.Karę, o której mowa w ust. 1, Wykonawca zapłaci na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy przelewem, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia mu żądania Zamawiającego zapłaty kary umownej. Zamawiający jest upoważniony do potrącenia należnych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy.

3.Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy karę umowną w wysokości 5% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, w przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od umowy z powodu okoliczności obciążających odpowiedzialnością Zamawiającego.

  1. Możliwe jest dochodzenie przez strony na zasadach ogólnych odszkodowań przewyższających kary umowne.

 

 

  • 7

Gwarancja

  1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji umownej na wykonane prace objęte przedmiotem umowy. Okres gwarancji wynosi 5 licząc od daty odbioru końcowego.
  2. Szczegółowe warunki gwarancji:

1) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji co do jakości przedmiotu umowy w

zakresie :

  1. a) zgodnego z umową wykonania,
  2. b) zgodności z obowiązującymi przepisami oraz normami państwowymi,
  3. kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

 

2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady zmniejszające wartość techniczną i użytkową przedmiotu umowy, ujawnione w okresie gwarancyjnym.

3) Wykonawca zobowiązany jest usunąć wadę nieodpłatnie, do 21 dni od daty zgłoszenia wady przez Zamawiającego.

4) Zgłoszenie o wystąpieniu wady Zamawiający będzie kierował bezpośrednio do siedziby Wykonawcy.

5) Po usunięciu wady Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru wykonanych prac. Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół.

  1. Gwarancja wygasa, jeżeli w trakcie okresu gwarancyjnego Zamawiający dokona istotnych przeróbek w zakresie wykonanego przez Wykonawcę przedmiotu umowy, bez jego zgody oraz w przypadku wad powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania bądź wykorzystania przedmiotu umowy.
  2. W dniu odbioru końcowego robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokument gwarancyjny na wykonany przedmiot umowy, którego zapisy nie będą naruszały postanowień niniejszego paragrafu umowy.

 

  • 8

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.

 

  • 9

W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

 

  • 10

Ewentualne spory powstałe na tle wykonania niniejszej umowy, strony poddają pod rozstrzygniecie przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

  • 11

Umowa niniejsza obowiązuje od daty jej podpisania.

 

  • 12

Umowa została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.

 

 

 

                        WYKONAWCA:                                              ZAMAWIAJĄCY:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z A P Y T A N I E    O F E R T O W E (par. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie)

na przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich w ramach zadania pn. „Konserwacja i restauracja ołtarza Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie”

  1. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:

„Konserwacja i restauracja ołtarza Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie”. Projekt uzyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Rządowego Programu Polski Ład. Podmiotem udzielającym dofinansowania w formie dotacji jest Gmina Sędziszów.

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich przy neobarokowym ołtarzu bocznym Miłościwego Serca Pana Jezusa z pocz. XX wieku wraz z współczesnym mu tronem do wystawiania hostii i rzeźbami w retabulum ołtarzowym: grupą rzeźbiarską „Jezus Miłościwego Serca Pana Jezusa adorowany przez włościan”, płaskorzeźbą „Boże Narodzenie”, a także dziewięcioma figurami – św. Kinga, św. Kazimierz, św. Stanisław, św. Wojciech, Archanioł Michał i czterech muzykujących aniołów jak również z obrazem „św. Jacek Odrowąż” – według przedłożonego opracowania „Program prac konserwatorskich dotyczący ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele p.w. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie, woj. świętokrzyskie”, autorstwa mgr Marii Sokół – Augustyńskiej, Zofii Augustyńskiej-Martyniak. Kraków 2023.

 

  1. Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarzu bocznym
  1. Demontaż ołtarza i dokładne zapoznanie się ze stanem jego zachowania.
  2. Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu zachowania ołtarza przed konserwacją.
  3. Zapoznanie się ze stanem zachowania struktury drewnianej ołtarza i jego wytrzymałości mechanicznej.
  4. Usunięcie kurzu i brudu kondensacyjnego z wszystkich elementów ołtarza.
  5. Dezynsekcja, dezynfekcja i impregnacja drewna struktury ołtarza oraz wszystkich elementów snycerskich i rzeźb.
  6. Uzupełnienie ubytków brakujących elementów snycerskich w drewnie.
  7. Uzupełnienie brakujących elementów rzeźbiarskich w figurach (palce, instrumenty muzyczne, pastorał).
  8. Stabilizacja stolarki struktury ołtarza.
  9. Sklejenie i uzupełnienie kitem dwuskładnikowym elementów rzeźb.
  10. Uzupełnienie złoceń złotem 24 karat.
  11. Wykonanie polichromii na zrekonstruowanych elementach rzeźbiarskich.
  12. Punktowanie ubytków polichromii na rzeźbach.
  13. Oczyszczenie struktury ołtarza z powierzchniowych zabrudzeń z pozostawieniem kolorowego lakieru i pokrycie warstwą bezbarwnego wosku zabezpieczającego.
  14. Wymiana oświetlenia wnęki retabulum.
  15. Naprawa mechanizmu zasuwy.
  16. Montaż ołtarza.
    1. Prace konserwatorskie i restauratorskie przy obrazie olejnym na płótnie: św. Jacek Odrowąż”
  17. Zdjęcie obrazu z nieprawidłowego krosna.
  18. Usunięcie brudu kondensacyjnego z lica obrazu przy użyciu środków powierzchniowo czynnych.
  19. Usunięcie pożółkłego werniksu.
  20. Prasowanie obrazu na stole dublażowym niskociśnieniowym, przed dublażem wklejenie protezy w miejscu ubytku płótna.
  21. Kitowanie, położenie warstwy izolacji.
  22. Werniksowanie wstępne przy użyciu werniksu retuszerskiego firmy Maimeri-Restauro.
  23. Punktowanie obrazu farbami żywicznymi firmy Maimeri-Restauro.
  24. Werniksowanie końcowe.
  25. Napięcie obrazu na krosna.

 

Wykonywane prace muszę być prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w pozwoleniu, polegającymi m.in. na obowiązku:
1. zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia wskazanych prac;
2. niezwłocznego zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia prac;

Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia dot. wykonania przedmiotu zamówienia

 

  1. Wykonanie tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953, 2506, 1471),

 

 

Program prac konserwatorskich dotyczący ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie stanowi Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.

Pełna dokumentacja Projektu jest także dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.

Przed złożeniem oferty Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przez Wykonawcę lub sprawdzenia dokumentacji projektowej zamówienia. Termin i zasady udziału w wizji lokalnej – należy ustalić poprzez numer tel. 604196908. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną bez odbycia wizji lokalnej.

 

Dane kontaktowe dla Wykonawców:

Ks. Edward Giemza

tel. 604 196 908

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

  1. Warunki zamówienia:
  2. Termin realizacji zamówienia: do 31.12.2024r.
  3. Okres gwarancji: Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.
  4. Warunki płatności: 30 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury.
  5. Okres związania ofertą: oferenci pozostają związani ofertą przez okres 45 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  6. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

  • Warunki udziału w postępowaniu:

Do udziału w postępowaniu uprawnieni są wykonawcy, którzy:

- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

- posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

tj.:

  1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
  2. a) w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowali co najmniej 1 projekt polegający na przeprowadzeniu prac konserwatorskich, restauratorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków.

W celu potwierdzenia oferent powinien dostarczyć potwierdzenie wykonania usługi w formie np. protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora.

  1. b) dysponują kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach Projektu:

- osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37a. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568)

- osoby posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c. ww. ustawy wraz z zobowiązaniem do faktycznego przyjęcia tych obowiązków w przypadku wyboru oferty.

W celu potwierdzenia kwalifikacji Wykonawca powinien dostarczyć dane wskazanej osoby/wskazanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia.

Wykluczeniu podlegają Wykonawcy nie spełniający warunków udziału w postepowaniu

Z udziału w postępowaniu są wykluczeni Wykonawcy, którzy posiadają powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym                                                                                               
 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności

 

  1. Kryteria oceny ofert:

kryterium „cena” (Kc) 100%           
zamawiający dokona oceny punktowej każdej z ofert zgodnie z formułą:

Kc = (C min / C x) * 100 pkt gdzie:

Kc = ilość punktów przyznana badanej ofercie w kryterium „cena”,      
C x = cena zaoferowana w ofercie badanej,
C min = najniższa zaoferowana cena spośród badanych ofert.

 

  • w zakresie określonym w punkcie III.1.a) - spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów
  • w zakresie określonym w podpunkcie III.1.b) spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów
  • najniższa cena – 100%
  • gwarancja – min. 5 lata gwarancji

 

 

W przypadku, gdy co najmniej dwóch Wykonawców spełniających kryteria oceny złoży oferty na tę samą cenę, zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych.

 

  1. Tryb zamówienia

 

  1. Zamówienie udzielane jest w trybie zapytania ofertowego.
  2. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Wykonawców.

5.W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający może modyfikować lub uzupełnić treść zapytania ofertowego.

  1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
  2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
  3. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  4. Sposób oraz termin złożenia ofert:

 

Oferty należy składać wyłącznie osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym tel. 604 196 908), listowanie na adres: Parafia Rzymskokatolicka św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie ul. Kościelna 10, 28-340 Sędziszów lub adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 23.10.2023 r. Na kopercie powinien znajdować się napis: dotyczy zapytania ofertowego: "Konserwacja i restauracja Ołtarza Miłościwego Serca Pana Jezusa".

 

Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

 

Osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy musi być upoważniona do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, jeśli prawo wynika z reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.

 

Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

 

Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.

Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego.

 

VII. Warunki zmiany umowy

  1. Udzielenie zamówienia wymaga podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą.
  2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. Zmiana jest możliwa w zakresie w jakim jest niezbędna do zrealizowania zamówień zgodnie z obowiązującym prawem.
  3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w drodze aneksu w stosunku do treści oferty w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w momencie dokonywania wyboru oferty, a w szczególności nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. nietypowe warunki pogodowe, rozprzestrzeniania się pandemii).
  4. Gdy termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę jest niemożliwy z powodu okoliczności leżących po stronie Zamawiającego. Zmiana terminu jest możliwa o okres, o jaki działanie Zamawiającego spowodowało opóźnienie w realizacji zamówienia.
  5. Konieczności uzyskania dodatkowej dokumentacji niezbędnej do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym niezbędnych decyzji, pozwoleń/zezwoleń. Zmiana jest możliwa w zakresie w jakim wykonanie zamówienia zgodnie z dodatkową dokumentacją wpłynie na zakres rzeczowy, sposób wykonania, cenę lub termin wykonania zamówienia.
  6. W przypadku stwierdzenia w trakcie realizacji zamówienia niezgodność stanu istniejącego w obiektach z posiadaną dokumentacją, zmiana jest konieczna do prawidłowego wykonania zamówienia jeżeli wpłynie na rzeczowy sposób wykonania, cenę lub termin wykonania zamówienia.

 

Proboszcz Parafii

Edward Giemza

Dokumenty do pobrania na stronie:

 https://bip.sedziszow.pl/?c=mdPrzetargi-cmPokazTresc-2437-1479

 

 

 

Załącznik Nr 1

 do Zapytania ofertowego

 z dnia 22.09.2023 r.

 

 

FORMULARZ OFERTOWY

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe Zamawiającego:  Parafię Rzymskokatolicką pw. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie

na stronie internetowej w/w parafii oraz Gminy Sędziszów w ramach prowadzonego postępowania na projekt: "Konserwacja i restauracja ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa", który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, przedkładamy niniejszą ofertę:

  1. DANE WYKONAWCY

WYKONAWCA - INFORMACJE OGÓLNE

Firma/imię i nazwisko oferenta

 

NIP/PESEL

 

Dane oferenta

Miejscowość

 

Ulica

 

Nr budynku i lokalu (jeśli dotyczy)

 

Kod pocztowy i poczta

 

  1. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW W IMIENIU WYKONAWCY

Imię i nazwisko

 

Nr telefonu

 

Adres e-mail

 

  1. Oferowane wynagrodzenie za wykonanie zamówienia wynosi …...............zł netto + VAT ….......% (tj. …......zł), czyli łącznie brutto …...............zł (słownie: …...............................................................................................................................................)

Gwarancja min.5 lat

  1. OŚWIADCZENIA I ZOBOWIĄZANIA WYKONAWCY
  2. Oświadczam, że w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowałem co najmniej 1 projekt polegający na modernizacji zabytkowego obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków, na dowód czego załączam zgodnie z punktem III.1.a) zapytania ofertowego następujące dokumenty:

1) …............................................................................................................

2)................................................................................................................

 

  1. Oświadczam, że dysponuję kadrą spełniającą wymagania określone w punkcie III.1.b) zapytania ofertowego, na dowód czego załączam:

1)..........................................................................................................

2)............................................................................................................

 

  1. Oświadczam, że zapoznałem się i bezwarunkowo akceptuję warunki zapytania ofertowego, a w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się do zawarcia umowy na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
  2. Oświadczam, że w kwocie wynagrodzenia ujęte zostały wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.
  3. Oświadczam, iż odbyłem wizję lokalną oraz obejrzałem dokumentację „Program prac konserwatorskich ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie, woj. Świętokrzyskie”.
  4. Oświadczam, iż wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO(1) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.

(1)rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

  1. Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postepowaniu i nie podlegam wykluczeniu z postepowania.
  2. Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniu są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

 

 

 

…………………………                                                                                                ………………………

miejscowość i data                                                                                            podpis Oferenta

 

 

Załącznik nr 3

do Zapytania ofertowego

z dnia 22.09.2023 r.

 

 

UMOWA Nr …........................

 

w dniu …..................... w Sędziszowie, pomiędzy

 

Parafią Rzymskokatolicką pw. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie, reprezentowaną przez

  1. Edwarda Giemzę – Proboszcza Parafii

 

zwanym w dalszej treści umowy „Zamawiającym”,

 

a firmą:

….....................................................................................................................................................

zwanym dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:

….............................................................................................................................

 

w wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trybie bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710), została zawarta umowa o następującej treści:

 

  • 1

Przedmiot umowy

  1. Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich w ramach zadania pn. „Konserwacja i restauracja ołtarza Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie”
  2. W ramach przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać zlecenie konserwację i restaurację ołtarza Miłościwego Serca Pana Jezusa zgodnie z zatwierdzonym przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach opracowaniem „Program prac konserwatorskich dotyczący ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele p.w. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie, woj. świętokrzyskie”, autorstwa mgr Marii Sokół – Augustyńskiej, Zofii Augustyńskiej-Martyniak. Kraków 2023.
  3. Wykonawca oświadcza, że dysponuje odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem wymaganym w zakresie wykonania przedmiotu niniejszej umowy. Wykonawca oświadcza ponadto, że posiada uprawnienia do wykonywania prac stanowiących przedmiot umowy.

 

 

  • 2

Wykonanie umowy

  1. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować prace konserwatorskie w terminie …...............................
  2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością,

zgodnie z przedmiotem zamówienia oraz dokumentacją stanowiącymi załączniki do niniejszej umowy, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami dotyczącymi ochrony zabytków.

  1. Przedmiot robót Wykonawca zobowiązuje się wykonać przy użyciu własnych materiałów, sprzętu i narzędzi.
  2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania w ramach wynagrodzenia umownego wszystkich prac niezbędnych do realizacji przedmiotu Umowy.
  3. Wraz z podpisaniem Umowy, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z zakresem prac,

obejrzał obiekt będący przedmiotem umowy oraz wykorzystał wszelkie środki mające na celu ustalenie wynagrodzenia obejmującego roboty związane z wykonaniem przedmiotu

zamówienia. Otrzymał także wszelką niezbędną informację, a w szczególności wiedzę niezbędną do właściwej organizacji wykonywania prac, wysokość wynagrodzenia jest wystarczająca i odpowiednia dla Wykonawcy i pozwoli na pokrycie wszelkich kosztów i zobowiązań związanych z wykonaniem prac w ramach umowy.

  1. Projekt współfinansowany jest z dotacji Gminy Sędziszów, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków z programu Polski Ład.
  2. Wykonawca zobowiązuje się na bieżąco informować Zamawiającego o przebiegu prac, stanie ich zaawansowania, ewentualnych trudnościach lub wątpliwościach celem ich natychmiastowego wyjaśnienia z Zamawiającym.
  3. Zamawiający może w każdym czasie żądać od Wykonawcy informacji co do stanu realizacji umowy, może też wnosić zalecenia i uwagi, które powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę.

 

 

  • 3

Wynagrodzenie

  1. Cena za wykonanie zamówienia, o którym mowa w § 1 wynosi …...............zł netto + VAT ….......% (tj. …......zł) czyli łącznie brutto …...............zł (słownie: …....................) i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.

2.Wynagrodzenie, o którym mowa w ust.1 obejmuje wszelkie ryzyko i odpowiedzialność Wykonawcy za prawidłowe oszacowanie wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

3.Strony nie dopuszczają zmiany ceny umownej  w okresie realizacji niniejszej umowy.

  1. Wynagrodzenie płatne będzie przelewem, na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w ciągu 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT, po dokonaniu odbioru wykonanych prac.
  2. Faktura powinna być wystawiona na następujące dane:

 

Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie

Ul. Kościelna 10, 28-340 Sędziszów

NIP 656-15-76-870

REGON 040049653

 

  1. Datą zapłaty faktury będzie data obciążenia konta Zamawiającego.
  2. Potwierdzenie dokonania odbioru nastąpi w formie protokołu podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli każdej ze stron oraz przedstawiciela Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach. Z chwilą podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Prac zaczynają bieg wszelkie terminy, a w tym związane z gwarancją.

 

  • 4

Obowiązki Zamawiającego

  1. Do obowiązków Zamawiającego w zakresie wykonania robót budowlanych należy

w szczególności:

  • protokolarne przekazanie Wykonawcy obiektu, na którym mają zostać przeprowadzone prace, dokonanie odbioru prac, zapłacenie Wykonawcy uzgodnionego wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy, inne obowiązki określone w niniejszej umowie, oraz obowiązujących przepisach prawa.
  1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w miejscu

wykonywania prac.

 

  • 5

Obowiązki Wykonawcy

  1. Do obowiązków Wykonawcy w trakcie wykonywania robót budowlanych należy w szczególności:
  • Należyte, terminowe, zgodne z dokumentacją z zatwierdzonym przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach opracowania „Program prac konserwatorskich dotyczący ołtarza bocznego Miłościwego Serca Pana Jezusa w kościele p.w. św. Ap. Piotra i Pawła w Sędziszowie, woj. świętokrzyskie”, autorstwa mgr Marii Sokół – Augustyńskiej, Zofii Augustyńskiej-Martyniak, prowadzenie prac przy zabytku oraz odnośnymi przepisami prawa (tj. prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.), wykonanie przedmiotu umowy.
  • Przygotowanie zabytku do realizacji Umowy, a w szczególności:
  1. a) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do prowadzenia prac,
  2. b) zabezpieczenie terenu prac z zachowaniem najwyższej staranności i uwzględnieniem

specyfiki przedmiotu umowy oraz jego przeznaczenia,

  1. c) zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób i mienia przebywających na terenie prac,
  2. d) inne prace i czynności niezbędne do należytego wykonania przedmiotu umowy.
  • Zatrudnienie przy realizacji umowy pracowników wykwalifikowanych, niezbędnych do

należytego i terminowego wykonania prac.

  • Przejęcie pełnej odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie prac, zastosowane metody

wykonawstwa, porządek i bezpieczeństwo.

  • Utrzymanie porządku zgodnie z przepisami BHP, p. poż.
  • Inne obowiązki określone w niniejszej umowie.
  • Zapewnienie bieżącej i końcowej kontroli jakości robót,
  • Przekazywanie, bez zbędnej zwłoki, Zamawiającemu na jego żądanie, wszelkiej dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentacją źródłową pozwalającą na ocenę

prawidłowego wykonania robót zgłaszanych do odbioru

  • Ustanowienie należytej reprezentacji Wykonawcy do czynności odbioru,
  • Zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek przedmiotu umowy.

 

  • 6

Kary umowne

W razie nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy:

1.Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne:

  • w wysokości 5% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, gdy Zamawiający odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca,
  • w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad,
  • w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3ust. 1 umowy, nie wykonania w terminie umowy, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.

2.Karę, o której mowa w ust. 1, Wykonawca zapłaci na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy przelewem, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia mu żądania Zamawiającego zapłaty kary umownej. Zamawiający jest upoważniony do potrącenia należnych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy.

3.Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy karę umowną w wysokości 5% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy, w przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od umowy z powodu okoliczności obciążających odpowiedzialnością Zamawiającego.

  1. Możliwe jest dochodzenie przez strony na zasadach ogólnych odszkodowań przewyższających kary umowne.

 

 

  • 7

Gwarancja

  1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji umownej na wykonane prace objęte przedmiotem umowy. Okres gwarancji wynosi 5 licząc od daty odbioru końcowego.
  2. Szczegółowe warunki gwarancji:

1) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji co do jakości przedmiotu umowy w

zakresie :

  1. a) zgodnego z umową wykonania,
  2. b) zgodności z obowiązującymi przepisami oraz normami państwowymi,
  3. kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

 

2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady zmniejszające wartość techniczną i użytkową przedmiotu umowy, ujawnione w okresie gwarancyjnym.

3) Wykonawca zobowiązany jest usunąć wadę nieodpłatnie, do 21 dni od daty zgłoszenia wady przez Zamawiającego.

4) Zgłoszenie o wystąpieniu wady Zamawiający będzie kierował bezpośrednio do siedziby Wykonawcy.

5) Po usunięciu wady Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru wykonanych prac. Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół.

  1. Gwarancja wygasa, jeżeli w trakcie okresu gwarancyjnego Zamawiający dokona istotnych przeróbek w zakresie wykonanego przez Wykonawcę przedmiotu umowy, bez jego zgody oraz w przypadku wad powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania bądź wykorzystania przedmiotu umowy.
  2. W dniu odbioru końcowego robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokument gwarancyjny na wykonany przedmiot umowy, którego zapisy nie będą naruszały postanowień niniejszego paragrafu umowy.

 

  • 8

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.

 

  • 9

W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

 

  • 10

Ewentualne spory powstałe na tle wykonania niniejszej umowy, strony poddają pod rozstrzygniecie przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

  • 11

Umowa niniejsza obowiązuje od daty jej podpisania.

 

  • 12

Umowa została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.

 

 

 

                        WYKONAWCA:                                              ZAMAWIAJĄCY:

 

 

 

Figura Michała Archanioła

Od pewnego czasu na zakończenie każdej Mszy świętej w naszym kościele odmawiamy modlitwę do św. Michała Archanioła. Dzięki ofierze złożonej przez jedną z parafianek została zakupiona i poświęcona na Mszy św. w dniu 10 września b.r. figura św. Michała Archanioła. Niech stanie się dla nas widoczną obecnością Jego działania i obrony przed działaniami złego ducha.

 

Odpust w kaplicy w Borszowicach 

26 sierpnia wypada Uroczystość Matki Boskiej Częstochowskiej, a to święto patronalne kaplicy w Borszowicach. Obchody tego święta, w tym roku połączone były z odsłonięciem pamiątkowej tablicy poświęconej ks. Józefowi Dońcowi oraz poświęceniem nowej figury św. Floriana patrona strażaków. Nadmienić trzeba, że kaplica w Borszowicach w ostatnim czasie dzięki ofiarności i zaangażowaniu mieszkańców przeszła gruntowny remont.

Dożynki Gminy Sędziszów 

W dniu 20 sierpnia odbyła się w naszym kościele Msza święta, która rozpoczęła obchody tegorocznych Dożynek Gminnych 2023. Uroczystej Mszy św. przewodniczył ks. Piotr Chruściel - proboszcz Parafii w Mstyczowie.

 

V Parafialny Festyn Rodzinny - 15 VIII 2023r.

 V Parafialny Festyn Rodzinny za nami. Po raz kolejny doświadczyliśmy dobroci z jaką nasi parafianie i nie tylko, bezinteresownie wsparli pomocą organizatorów festynu. Podziękowania należą się wszystkim osobom, które włączyły się w to wspólne dzieło całej naszej parafii: Komitetowi Organizacyjnemu, kapelom i zespołom muzycznym, scholi Parafialnej, Animacji Kama, prowadzącym festyn, ks. Dominikowi Kostonowi i jego ekipie, właścicielom Szkółki „Bór”, druhom strażakom, Kołom Gospodyń Wiejskich i Stowarzyszeniom. Podziękowanie dla wszystkich, którzy w jakiś sposób pomogli w organizacji festynu i nie szczędzili "grosza". Owoc festynu to balustrada komunijna i ława do prezbiterium.